*** Bak Reizen en Bak Alkmaar gaan verhuizen ***
Vrijdag 22 November aanstaande zijn wij vanaf 14:00uur niet bereikbaar zowel telefonisch als per email.
Mocht u ons toch nodig hebben zijn wij bereikbaar op ons noodnummer (06-54696400)
Vanaf Maandag 25 November bent u van harte welkom op onze nieuw locatie.
We zijn vanaf dan op de bekende telefoonnummers en emailadressen weer bereikbaar.
Noordervaart 18
1636VL Schermerhorn
https://maps.app.goo.gl/JTua2L4MfP6VmeF66
Meerdaagse reizen:
85 cm Stoelruimte Comfort Class Plus
Alle busreizen worden uitgevoerd met Comfort Class Plus touringcar. Hierbij heeft u veel beenruimte, zodat u bij alle meerdaagse reizen hetzelfde comfort heeft.
Zitplaatsen in de bus
Wij werken met vaste zitplaatsen in de touringcar. Deze worden tijdens het telefonisch boeken van de reis besproken. Bij het reserveren via onze website kunt u door middel van een plattegrond van de zitplaatsen in de touringcar aangeven war u wilt zitten.
Mocht het zo zijn dat uw geboekte reis niet door gaat en u boekt over naar een andere reis, dan neemt u de gereserveerde zitplaats niet mee naar de overgeboekte reis en wordt er een nieuwe zitplaats met u besproken.
Roken in de bus
Het is wettelijk verboden om te roken in de touringcar.
Van deur tot deur service- ophaalservice
Bij al onze meerdaagse reizen wordt u thuis door de taxi opgehaald en naar het door ons geselecteerde restaurant gebracht, waar we beginnen met een kopje koffie met cake. Vanaf hier vertrekken we met de touringcar direct naar de vakantie bestemming. Dit geldt niet voor de reizen naar het Verenigd Koninkrijk die met de boot vanuit IJmuiden vertrekken. U wordt dan met de taxi naar de ferry in IJmuiden gebracht. Dus geen landelijke ophaalroute door het hele land, maar direct naar de vakantiebestemming. Aan het einde van de reis wordt u wederom met de taxi naar huis gebracht. Deze ophaal-en thuisbrengservice zijn alleen geldig voor inwoners uit Noord-Holland en Utrecht, m.u.v. Texel.
Deelnemers buiten Noord-Holland en Utrecht kunnen met eigen vervoer naar onze standplaats rijden en vanaf hier met de bus mee naar het begin-restaurant. Parkeren is gratis
Reispapieren
Uw reispapieren worden uiterlijk één week voor vertrek toegezonden. In de reispapieren staat aangegeven hoe laat u, door de taxi, wordt opgehaald. Bij reizen met een tussen overnachting staan hierin de hotelgegevens vermeld. Tevens ontvangt u een deelnemerslijst van alle meereizende passagiers en de kofferlabels voor uw bagage.
Mindervalide
Wanneer u een rolstoel of rollator meeneemt, dient u dit bij boeking door te geven. Wij gaan er wel vanuit uit, dat u zelfstandig de touringcar in- en uit kunt stappen. De rolstoel en rollator dienen inklapbaar te zijn.
Bagage
U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor uw bagage. Per persoon mag u één koffer van normale afmetingen meenemen en daarnaast wat handbagage. Vergeet niet om de kofferlabels aan al uw bagage te bevestigen. Deze kofferlabels worden met de reispapieren mee gestuurd. Bagage die zich gedurende de nacht in de onbeheerde bus bevindt, is niet verzekerd. Wij raden u daarom aan een reisverzekering af te sluiten voor eventuele schade, verlies of diefstal van uw bagage. Indien er tijdens de reis een dergelijk geval zich voordoet, bent u zelf verplicht en verantwoordelijk voor aangifte bij de politie en melding bij uw reisverzekering. Doet u geen aangifte op moment van constatering, dan bestaat het risico dat uw verzekeringsmaatschappij uw declaratie niet in behandeling neemt en niet overgaat tot vergoeding.
Overnachting aan boord
Bij reizen waar we één overnachting hebben aan boord van een boot, raden we u aan alleen uw handbagage mee te nemen voor de nacht, zodat de koffer in de bus kan blijven.
Hotel
Informatie over het hotel waar u tijdens de reis verblijft, vindt u bij de betreffende reis in onze gids of op onze website. Voor een aantal busreizen zal op het moment van boeking uw verblijfplaats(en) nog niet bekend zijn. U wordt ongeveer een week voor vertrek, middels de reispapieren op de hoogte gesteld van het hotel waar u zult verblijven. Bak Reizen behoudt zich te allen tijde het recht voor, om een ander hotel van vergelijkbare kwaliteit aan te bieden. Indien mogelijk wordt u hiervan voorafgaand aan de reis op de hoogte gesteld. U bent zelf verantwoordelijk voor uw accommodatie ten tijde van uw verblijf. Eventuele schade of verlies van objecten of inventaris valt onder uw eigen verantwoordelijkheid, ongeacht of de schade of diefstal door uzelf of derden is veroorzaakt. Eventuele kosten die hieruit vloeien kunnen op u verhaald worden.
Preferenties
U kunt bij uw boeking uw voorkeuren of wensen aangeven met betrekking tot de accommodatie. Deze preferenties worden door Bak Reizen doorgegeven aan de hotelier. Een preferentie is nooit gegarandeerd. Bak Reizen is hierin ook afhankelijk van derden.
1- persoonskamer
Er zijn hotels die slechts een beperkt aantal 1-persoonskamers hebben. Ondanks dat u voor deze kamers een toeslag moet betalen, kunnen de kamers wat betreft ligging, grootte en kwaliteit iets minder zijn. Dit is helaas een internationaal gegeven waar Bak Reizen geen invloed op heeft.
Diëten
Wanneer u aan een dieet bent gebonden, dient u dit bij boeking aan ons door te geven. Wij zullen het dan doorgeven aan het hotel. Mocht het problemen geven en wij weten dat tijdig, dan melden wij dit aan u. Het betreft hier altijd een preferentie, garanties kunnen wij niet geven. Mochten er op locatie problemen zijn met de diëten, dan kunt u de chauffeur aanspreken en kan hij/zij dit regelen met de hotelier. Bak Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de uitvoering van uw dieetwensen.
Minimum en maximaal aantal deelnemers
Het minimum aantal deelnemers is 25 per busreis en een maximaal aantal van 44 deelnemers, anders kunnen wij de Comfort Class Plus niet garanderen. Wij behouden ons het recht voor, de reis kosteloos te annuleren indien het minimum aantal niet kan worden gerealiseerd. U wordt hiervan uiterlijk 21 dagen voor vertrek op de hoogte gesteld. Bij annulering van onze zijde wordt u een alternatief aangeboden: dezelfde reis op een andere vertrekdatum, dan wel een andere bestemming op dezelfde vertrekdatum. Kunt of wilt u geen gebruik maken van de alternatieve reis, dan worden de door u betaalde reisgelden volledig teruggestort.
Excursies
Alle excursies bij Bak Reizen zijn inclusief. Dit betekent dat u tijdens de reis geen bijbetalingen hoeft te doen. Wij houden ervan om onze reizen, eerlijk te verkopen, dus niet een laag starttarief aan te bieden en dan tijdens de reis nog de excursies te verkopen. Wij bieden de reizen compleet aan. Er zijn een aantal reizen waarbij dit niet het geval is. Hier hebben wij bewust voor gekozen. Dit is de strandvakantie naar Spanje, waar we uit het verleden hebben gemerkt, dat deelnemers tijdens deze vakanties vaak liever hun eigen weg gaan en de excursies tijdens de cruises. Deze excursies dienen aan boord van het schip te worden afgerekend.
Lokale gidsen
Onze ervaren chauffeurs zijn op veel Europese bestemmingen geweest en weten veel. Een lokale gids kan u net iets meer vertellen over alle “ins- en outs” op uw reisbestemming. Bij veel reizen maken wij daarom gebruik van lokale gidsen.
Prijzen
De genoemde prijzen zijn per persoon en op basis van bezetting van een twee- persoonskamer, tenzij anders vermeld.
Reserveren
U kunt voor het arrangement van uw keuze telefonisch of via internet reserveren bij Bak Reizen. De reserveringskosten die u tegelijkertijd met uw aanbetaling dient te voldoen, bedragen € 15,00 per boeking. Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt vormt u een partij. Het adres van de hoofdboeker fungeert als correspondentieadres en deze ontvangt dan ook de boekingsbevestiging. Tevens is de hoofdboeker hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele betaling. Op het moment dat u telefonisch uw gegevens heeft doorgegeven, beschouwen wij dit direct als een definitieve reservering. Bij wijzigingen en annuleringen hanteren wij dan ook dezelfde voorwaarden als de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. Na reservering ontvangt u een bevestiging van de boeking, waarop het gereserveerde staat vermeld inclusief de reissom. Wanneer u langer dan 6 weken voor de vertrekdatum van uw reis boekt, dient u een aanbetaling te doen. Het restant van de reissom dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Voor alle boekingen binnen 6 weken voor vertrek geldt dat het bedrag direct in één keer moet worden voldaan.
Reisdocumenten
U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart. Let wel: iedere reiziger dient zelf zorg te dragen voor het in orde zijn van de geldige reisdocumenten. Zorgt u ervoor dat u deze documenten in uw handbagage heeft. Een rijbewijs is géén geldig reisdocument. Heeft u geen Nederlands reisdocument, dan dient u zelf bij de desbetreffende instanties te informeren of uw buitenlandse document een geldig reisdocument is voor het land van bestemming.
Voor de reizen naar St. Petersburg dient u in het bezit te zijn van een paspoort. Uw paspoort moet bij terugkomst in Nederland nog minimaal 6 maanden geldig zijn. U kunt deze reis dus niet maken met een identiteitskaart. Voor de reizen naar Marokko en St.Petersburg dient u bij boeking al de volledige voor- en achternamen, paspoortnummer en geldigheidsduur paspoort door te geven.
Onvolkomenheden
Wij doen ons uiterste best om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Mocht u ondanks onze inspanningen toch een onvolkomenheid constateren, dan dient u dit tijdens de reis aan de chauffeur/reisleider te melden. Meestal kan uw probleem dan direct opgelost worden. Gebeurt dit niet naar tevredenheid, dan dient u ons binnen één maand na terugkeer een klachtenbrief te sturen.
Excursies/Overmacht
Het weer kan slecht zijn, de weg geblokkeerd of andere redenen kunnen er de oorzaak van zijn dat wij genoodzaakt zijn een excursie ter plaatse te annuleren of het programma te wijzigen. U kunt er echter zeker van zijn dat wij in dat geval ons uiterste best doen u een alternatief en zo optimaal mogelijk programma aan te bieden.
Fouten voorbehouden
Ondanks dat de busreizen met de grootste zorg zijn samengesteld, kan het helaas voorkomen dat er fouten in de teksten en prijzen zijn ontstaan.
Dagtochten, concerten en theater:
ANNULERING DOOR DE REIZIGER
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
Hiervoor conformeren wij ons aan de voorwaarden van ALLIANZ Global Assistance. Onderstaand de link voor deze voorwaarden: