Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings- en onderbrekingsuitkeringen kunnen niet-terugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).
Niet-terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reisdeposito's/betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Bak Reizen die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.
Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een of meer vliegtickets boekt op de website van Bak Reizen om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Bak Reizen (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering) en als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen. Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.
Deze verzekering is niet geschikt voor jou als:
Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen. Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:
Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden.
De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisplad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.
Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij de aankoop van je vliegtickets. Je hoeft het alleen maar aan je winkelmandje toe te voegen en je tickets zijn verzekerd zodra je bestelling is betaald.
Je kan een annuleringsverzoek indienen via serviceteam.nl@allianz.com. Je krijgt jouw geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingse-mail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na de aankoop van de verzekering hebt ontvangen.
Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per e-mail ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.
Nee, een annuleringsverzekering biedt geen dekking wanneer je van gedachten verandert over je reis.
Nee, een annuleringsverzekering dekt geen annulering door de reisorganisator . Alleen annulering door jou, en voor een verzekerde reden, komt in aanmerking voor een vergoeding van je annuleringsverzekering.
Om een vergoeding te krijgen in geval van annulering door de reisorganisator, nodigen we jou uit om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van de reisorganisator.
Vergoeding voor annulering als gevolg van een reeds bestaande medische aandoening is afhankelijk van het land waar je woont en de status van de medische aandoening op het moment dat je de reisverzekering afsloot. Raadpleeg de voorwaarden.
Ja, als je je vlucht mist door vertraging van een reisvervoerder (zoals een vlucht, trein of bus) of plaatselijk openbaar vervoer, kom je in aanmerking voor vergoeding van extra vervoerskosten om je bestemming te bereiken of naar huis terug te keren. Raadpleeg de voorwaarden voor de volledige lijst van verzekerde gebeurtenissen.
Nee, de verzekering biedt geen vergoeding als je je vlucht mist door je eigen vertraging.
Als je vlucht vertraagd is, kun je een vergoeding krijgen voor de kosten van accommodatie, vervoer en maaltijden in je wachttijd. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
Indien je bagage verloren, beschadigd of gestolen is tijdens je reis, krijg je een vergoeding voor reparatie of vervanging. Raadpleeg de gedetailleerde voorwaarden en uitsluitingen bekijken in de voorwaarden.
Als je bagage vertraging oploopt bij de luchtvaartmaatschappij, krijg je een vergoeding voor de kosten die je maakt voor het aanschaffen van essentiële zaken totdat de bagage arriveert. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door naar de website te gaan op Allianz Protection. Om te beginnen heb je jouw e-mailadres of polisnummer nodig, evenals je vertrekdatum of aankoopdatum van de polis.
Je kunt ook contact met ons opnemen via schade@allianz-assistance.nl, +31 (0)20 561 87 30.
Documentatie ter ondersteuning van je claim is vereist voordat wij je claim kunnen beoordelen. Zodra je jouw claim hebt ingediend, ontvang je een bevestigingse-mail.
Voor de snelste service controleer je de status van je claim online op Allianz Protection.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na het afsluiten van de verzekering hebt ontvangen.
Ondersteunende documentatie stelt ons in staat om je claim te verifiëren en is nodig om het beoordelingsproces te starten. Welke documentatie nodig is, hangt af van het type claim en de reden. Het kan gaan om ontvangstbewijzen, mededelingen en facturen van je reisaanbieders, medische dossiers, politierapporten, foto's, enz.
Enkele veel voorkomende redenen voor het afwijzen van claims zijn bijvoorbeeld:
Het is belangrijk om de voorwaarden te lezen voordat je op reis gaat of een claim indient om te begrijpen wat wel en niet verzekerd is.