De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door naar de website te gaan op Allianz Protection. Om te beginnen heb je jouw e-mailadres of polisnummer nodig, evenals je vertrekdatum of aankoopdatum van de polis.
Je kunt ook contact met ons opnemen via schade@allianz-assistance.nl, +31 (0)20 561 87 30.
Documentatie ter ondersteuning van je claim is vereist voordat wij je claim kunnen beoordelen. Zodra je jouw claim hebt ingediend, ontvang je een bevestigingse-mail.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na het afsluiten van de verzekering hebt ontvangen.
Enkele veel voorkomende redenen voor het afwijzen van claims zijn bijvoorbeeld:
- De reden van je claim voldoet niet aan de vereisten die in de polis staan vermeld;
- De reden van je claim staat vermeld onder "Algemene uitsluitingen" in de voorwaarden.
Het is belangrijk om de voorwaarden te lezen voordat je op reis gaat of een claim indient om te begrijpen wat wel en niet verzekerd is.
Voor de snelste service controleer je de status van je claim online op Allianz Protection.
Ondersteunende documentatie stelt ons in staat om je claim te verifiëren en is nodig om het beoordelingsproces te starten. Welke documentatie nodig is, hangt af van het type claim en de reden. Het kan gaan om ontvangstbewijzen, mededelingen en facturen van je reisaanbieders, medische dossiers, politierapporten, foto's, enz.