Met de medische nooddekking kan je:
- vergoed worden voor de onvoorziene dringende medische kosten die je maakt tijdens je reis in het buitenland, zoals een bezoek aan een lokale arts in geval van een kleine gezondheidskwestie (buikgriep, keelpijn...), medische onderzoeken en/of medicijnen voorgeschreven door een lokale arts (bloedonderzoek, radiologisch onderzoek...) en dringende tandartskosten, bijvoorbeeld in geval van ernstige kiespijn;
- profiteren van de vergoeding van hospitalisatiekosten, als je als ziekenhuispatiënt moet worden opgenomen bij een ongeval of een ernstig gezondheidsprobleem (hospitalisatiekosten, chirurgie, onderzoeken...);
- profiteren van de betaling voor medisch noodzakelijk vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of een geschikte faciliteit, evenals medische repatriëring naar huis na een verzekerde ziekte of verwonding.
De medische hulpdienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar op +31 (0)20 592 92 92.
Je kan ook contact met ons opnemen via Alarmcentrale.nl@allianz.com.
Alle beslissingen over je repatriëring moeten worden genomen door medische professionals. Als je ernstig ziek of gewond raakt of een medische aandoening ontwikkelt, moet jij of iemand namens jou contact met ons opnemen (medische hulpdienst van Allianz), en wij moeten al het vervoer van tevoren regelen. Als wij het vervoer niet hebben goedgekeurd of geregeld, zullen wij alleen betalen tot het bedrag dat wij zouden hebben betaald als wij het vervoer hadden geregeld en zullen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor vervoer dat wij niet hebben goedgekeurd of geregeld.
Houd er rekening mee dat:
- een verstuiking of verkoudheid niet voldoende is om medische evacuatie of repatriëring te rechtvaardigen;
- vervoer is alleen mogelijk als je toestand gestabiliseerd is en/of als je vervoerbaar bent.